مطالعه بازار در پروسه توسعه و تحقیق

در دنیای امروز مطالعه بازار اولین قدم برای شروع یا ورود به هر کسب و کار و تولید هر نوع محصول است زیرا می بایست علاوه بر شناخت آن ، اطلاعات دقیق و کاملی از بازار آن کسب و کار نیز داشته باشید . این شناخت از راه تحقیق در مورد بازار هدف ایجاد می شود . تحقیقات در مورد بازار کسب و کار فرآیند جمع آوری داده ها ، تحلیل و تفسیر اطلاعات درباره بازار و مشتریان کنونی، قدیمی و یا شاید یک محصول یا خدمت است.

مطالعه بازار

مطالعه بازار

برای تحقیق و توسعه در مطالعه بازار باید موارد زیر را در نظر داشت  از جمله:

ویژگی ها، محل ارائه ، میزان مصرف و خواسته های بازار هدف شما و همچنین رقبا موفق کوچک یا بزرگ کسب و کار یا حصول شما را شناسایی کند و صنعتي که درآن فعالیت می‌کنید را در بر بگیرد.
تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا قبل از هر گونه سرمایه گذاری و آزمون و خطا از برخی موارد آگاه شوید و تا جایی که امکان دارد با استفاده از تجارب و دانش و مهارت ها از شکست جلوگیری نمایید.

تحقیق در مورد روند کار در بازار مخصوص به کسب و کار مورد نظر شما این امکان را فراهم می کند تا یک استراتژی قوی برای گروه بندی افراد و یا محصولات موجود در بازار هدف انجام دهید و سپس کسب و کار یا محصول خود را با تفاوتی چشم گیر و مثبت ارائه دهید و با برند کردن آن (هویت بخشی) به رقابت با سایر فعلان در عرصه مورد نظربپردازید.

در تینوآ تلاش شده با بهره گیری از منابع اطلاعاتی جامع و افراد پرتجربه در هر صنف کامل ترین تحقیق در مورد بازار مورد نظر شما انجام و مستنداتی بی نقص خدمت شما ارائه گردد.

برای انجام تحقیق در بازار مراحل مختلفی باید طی شود تا به نتیجه مطلوب دست بیابیم ،در ادامه مقاله به بررسی این مراحل می پردازیم

یک راهنمایی از گروه تینوآ : * به پرسش و پاسخ عادت کنید ،در هر مرحله پرسشی مطرح کنید و به دنبال پاسخ آن بگردید .*

 

 

مطالعه بازار هدف

مطالعه بازار هدف

مراحل تحقیق در مورد بازار هدف :

طرح و یاایده ای که در مورد محصول یا کسب و کارتان دارید را به طور دقیق بنویسید.

  • نیازمندی به تحقیقات در بازار

باید به این نتیجه برسید که زمان و هزینه ای که برای تحقیقات صرف می کنید باعث حفظ سرمایه و صرفه جویی در زمان در هنگام شروع کسب و کار شما می شود، وقتی به این موضوع باور داشته باشید با دقت و وسواس بیشتری برای تحقیقات زمان می گذارید.

  • اولین سوال را با دقت مطرح کنید

برای شروع یک تحقیق در مورد بازار باید یک سوال مشخص در مورد شروع کسب و کار و یا تولید یک محصول داشته باشید این اولین و مهم ترین مرحله است.بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذار های با بی دقتی در طرح این سوال سرمایه خود را از دست داده و با بعد از گذراندن مدت طولانی به اشتباه خود پی بردند و بودجه خود را تلف کردند.

  • تعیین هدف

به دنبال پاسخ این سوال باشید چه اطلاعاتی لازم است تا بتوان به سوال مرحله قبل جواب داد؟

روش تحقیق خود را مشخص کنید

  • اکتشافی
  • علت و معلولی
  • توصیفی

 

تحقیق در مورد بازار

تحقیق در مورد بازار

  • برنامه ریزی

داشتن یک برنامه ریزی منسجم در روال کاری شما از گام های مهم و اصولی تحقیق در مورد بازار است.

  • بررسی و پیش بینی میزان تقاضا

باید بتوانید به این دانش برسید که در بازار هدف تقاضا از شما به چه مقدار است و آیا ارزش شروع یا سرمایه گذاری دارد یا خیر!

  • مشخص کردن منابع اطلاعات

برای جمع آوری اطلاعات دو راه موجود است راه اول اینکه یک منبع اطلاعاتی کامل  جامع موجود باشد و شما به آن رجوع کنید و راه دوم جمع آوری اطلاعات به صورت شخصی است که هر دو راه نقص ها و کمبود های خودشان را دارند. در تینوآ از ترکیب این دوراه برای جمع آوری اطلاعات شما استفاده می شود.

  • تحلیل و آنالیز اطلاعات بدست آمده

مهم ترین و ساسی ترین مرحله در بحث روند مطالعه بازار آنالیز و بررسی اطلاعات جمع آوری شده و غربال آنها است.

راه ها و مدل های مختلفی برای انجام این مرحله تعریف ویا استفاده می شود که در مقاله ای دیگر به طور کامل به توضیح آن می پردازیم.

  • توسعه مدل تجاری

در این مرحله برآورد فروش ،میزان خرید و ماهیت تجارت بررسی می شود.

  • برنامه فروش

برنامه ی فروش، مجموعه  تصمیم هایی است که برپایه بررسی بازار و شناختی که  پس از تحلیل اطلعات بدست می آید بر اساس ویژگی های محصول و یا کسب و کار پیرو تقاضا گرفته می شود.تنظیم برنامه ی فروش آخرین مرحله از روند مطالعه بازار است که طول اجرای پروژه،ساخت و تولید محصول و یا اداره ی کسب و کار کاربرد دارد .

در پایان امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع بوده و در صورت داشتن هرگونه سوالات در این زمینه حتما با تیم متخصص تینوآ تماس گرفته و از ما مشاوره رایگان بگیرید .

تحقیق و توسعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *