آموزشی, مقالات ساخت لوازم تزئینی, مقالات قالب سیلیکونی

2 روش برای ساخت قطعات تزئینی سیلیکونی که باید آن ها را بدانید

ساخت قطعات تزئینی سیلیکونی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]این روز ها استفاده از متریال های جدید، برای ساخت قطعات تزئینی بسیار رایج شده است. در گذشته از انواع فلزات و چوب، کاغذ، پلی استر ها و… برای ساخت انواع مجسمه، گچبری، گلدان و سایر وسایل تزئینی خانه استفاده می کردند. اما امروزه و با پیشرفت علم و تغییر سلیقه جامعه، از متریال های قدیمی به سوی موادی که دارای رنگ و لعاب بیشتر و قدرت مانور بالاتری هستند، سبب پدیدار شدن ماده ای با کاربرد نامحدود به نام سیلیکون شدن است. این ماده توانایی بالایی در قالب گیری و تنوع محصولاتی که از آن به دست می آید دارد. برای همین است که این روز ها، ساخت قطعات تزئینی خانه اغلب توسط این ماده ساخته می شود.

دامنه کاربرد این ماده چنان گسترده است، که می توان از قرنیز های متنوع کنار دیوار ها تا حتی ظروف شکیل را از آن تهیه نمود. علاوه بر این، کار با سیلیکون بسیار آسان بوده و افراد می توانند به راحتی و با تهیه مواد اولیه آن، به ساخت قطعات تزئینی مورد علاقه خود در خانه بپردازند. برای این منظور تنها کافی است که تجهیزات ذوب سیلیکون و قالب های آن را تهیه کرده و در خانه مشغول به هنر نمایی شوید.

دومین روش برای ساخت قطعات تزئینی، سفارش آن ها به متخصصین این صنعت می باشد. دلیل آن نیز وجود مشکلاتی است که در حین ساخت وسایل سیلیکونی به وجود می آید و تنها با داشتن ابزار آلات و مهارت هایی که با کسب تجربه بدست می آیند، بر طرف می شود. مثلا گاهی سیلیکون به قالب چسبیده و از آن جدا نمی گردد و یا روغن سیلیکونی که از آن به عنوان روان کننده قالب استفاده می گردد، بر روی سطح سیلیکون قرار گرفته و باعث عدم رنگ پذیری صحیح آن می شود. در این مواقع نیاز است که فرد، دارای مهارت های ویژه بوده و با تجربه خود از بروز این اتفاقات جلوگیری کند. علاوه بر این، ذوب کردن سیلیکون ها نیاز به دمایی در حدود 260 الی 315 درجه سانتی گراد داشته، که رسیدن به این دما در خانه کمی مشکل است. برای همین بهتر است که شما سفارشات خود را با ذکر جزئیات به دست استادکاران ماهر ما بسپارید، تا ما به هر آنچه در فکر و ذهن شما می باشد، جامه عمل بپوشانیم.

ساخت قطعات تزئینی سیلیکونیچرا برای ساخت قطعات تزئینی از سیلیکون استفاده می شود؟

سیلیکون پلیمری شیمیایی بوده، که دارای خواص بی نظیری برای ساخت قطعات تزئینی می باشد. این پلیمر در دو فاز مایع و جامد در دسترس است، که هر کدام کاربرد های خاص خود را دارد. مثلا برای ساخت ساخت قطعات تزئینی، از حالت جامد استفاده می گردد و برای کاربرد هایی مانند درزگیر، چسب و روغن سیلیکون، از حالت مایع آن استفاده می شود.

سیلیکون رزینی بسیار سخت بوده، که تا سال ها در برابر تغییرات شیمیایی ناشی از رطوبت، ازون، مواد شوینده و… مقاوم است. به همین دلیل است که از این پلیمر نه تنها در ساخت قطعات تزئینی، بلکه در صنعت به وفور استفاده می شود.

از آنجایی که سیلیکون خود یکی از مواد افزودنی به رنگ ها می باشد، می توان رنگ های بسیار متنوعی از آن ساخت و یا با اضافه کردن آن به انواع رنگ ها، کیفیت آن ها را بهبود بخشید. برای همین می توان، هر وسیله ی تزئینی را با هر شکل و رنگی از این پلیمر تهیه نمود.

قالب پذیری آسان وسایل سیلیکونی، به آن ها انعطاف پذیری بی نظیری می دهد که می توان با تکیه بر این خاصیت ذاتی، به ساخت قطعات تزئینی در هر ابعادی پرداخت. همچنین مهارت فرد در هنگام قالب گیری، به استادکار این امکان را می دهد، که بتوان سیلیکون را به رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرده و یا آن را تراش داد.

مقاومت سیلیکون در برابر حرارت، رطوبت و مواد شوینده، آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت انواع وسایل در محیط هایی مرطوب مانند؛ سرویس های بهداشتی، آرایشگاه ها، بیمارستان ها و… تبدیل کرده است. در حقیقت می توان گفت، هر زمان که نیاز به ماده ای سخت و مانداگار باشد، هیچ متریالی بهتر از سیلیکون را نمی توان پیشنهاد داد.

سفارش ساخت قطعات تزئینی خود را به ما بسپارید

ما در گروه تینوآ، دارای بهترین و حرفه ای ترین استادکاران در زمینه ساخت قطعات تزئینی با بهترین کیفیت می باشیم. تسلط بر روش های شیمیایی ساخت و قالب گیری های حرفه ای، با روش های نوین امروزی به ما این امکان را می دهد، که یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه و تولید انواع قطعات سیلیکونی در هر حجم و اندازه ای باشیم.

گروه تینوآ با بهره گیری از بهترین و به روز ترین روش های گداخت و قالب گیری، می تواند روزانه حجمی بیش از 100 ها قطعه را ساخته و به مشتریان عرضه کند. ما دارای بزرگترین مجموعه از قالب ها و رنگ ها و انواع سیلیکون ها با کیفیت های متفاوت هستیم، که می توانیم هر محصولی را با هر کیفیتی تولید نماییم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_custom_heading text=”مقالات و ویدیو های ساخت قطعات تزئینی” font_container=”tag:h3|text_align:center” use_theme_fonts=”yes”][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”9″ grid_id=”vc_gid:1636912684695-8c4a4be9-be8e-7″ taxonomies=”179, 173″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *