آموزشی, مقالات ابزار گچی

ابزار گچی پیش ساخته

[vc_row][vc_column][vc_column_text]گچ بری های پیش ساخته یکی از متداول ترین روش های طراحی و زیبا سازی منازل، ادارات ، سالن های همایش و سایر اماکن می باشد. ابزاری های گچی به دلیل در دسترس بودن یکی از روش های رایج تغییر دکورسایون می باشد.

گچ بری های جدید به دلیل استفاده از از تکنولوژی به روز درای وزن کمتری نسبت به گذشته می باشد و همچنین نصب ساده تر این ابزار ها باعث محبوبیت زیاد آن شده است. با توجه به تنوع در شکل و مدل معماران و آرشیتکت های زیادی تمایل به استفاده از این ابزار گچی برای زیبا سازی اثر هنری خود دارند.

مزایای ابزار گچی

گچبری های پیش ساخته ویژگی و مزایی بسیار فراوانی دارند همین امر باعث شده است که طراحان در طراحی دکوراسیون به استفاده از این ابزار روی بیاورند. برخی از ویژگی های ابزار گچی عبارتند از:

  1. تنوع بالا طرح
  2. قابلیت رنگ پذیری بالا در پذیرش رنگ های پلاستیک و آکرولیک
  3. سبک بودن و کاهش بار مرده ساختمان
  4. سهولت در نصب و عدم نیاز به زیرسازی
  5. مقاوم در برای حرارت و آتش سوزی
  6. امکان اتصال به انواع سطوح از قبیل چوب، کاشی، فلز و…
  7. قیمت مناسب و اقتصادی
  8. آماده سازی راحت برای نصب
  9. دارای چسب مخصوص با چسبندگی بالا
  10. اماکن نورپردازی و نصب هالوژن

ابزار گچی پیش ساختهانواع گچ بری های پیش ساخته

 

گچبری های پیش ساخته در فضاها و اشکال مختلفی ساخته می شوند. دامنه گسترده این ابزار گچی سبب شده افراد زیادی تمایل به استفاده از این گچبری های پیش شاخته داشته باشند .

ابزار های گچی معمولا در کارگاه ها از طریق قالب ساخته می شوند. به این صورت که گچ خیس داخل قالب خشک می شود و پس از خشک شدن و خروج از قالب آماده نصب در محل مورد نظر می باشند.

برای نصب این گچبری ها از چسب مخصوصی استفاده می شود که کار با این ابزار ها را ساده میکند. طرح های متنوع این گچ بری ها عموما دارای پیچیدگی های خاصی هست که عملا به صورت سنتی قابل اجرا نیست و  هزینه اجرای سنتی آن بسیار بالاست.

برخی از انواع ابزار گچی آماده عبارتند از  :

  • ابزار گلویی گچی
  • قرنیز گچی
  • گل سقفی گچی
  • گل کنج قاب گچی
  • ستون گچی
  • سرستون گچی
  • قاب پیش ساخته گچی
  • طاقچه محراب گچی
  • نقش برجسته گچی

تفاوت ابزار گچی دستی با ابزار گچی پیش ساخته

گچبری های سنتی بیا دستی به سبب اجرای با دست معمولا سرعت بسیار پایینی دارند و اکثر اوقات با اتلاف وقت و پرت زیاد مصالح همراه است. دستمزد های بالای این کار و کم بودن متخصصین اجرا از مشکلات این مدل از ابزار گچی می باشد. آخرین نکته در باره ابزار گچی دستی اینکه وزن کار تمام شده بسیار بالا می باشد.

در نقطه مقابل گچبری پیش ساخته دارای سرعت بالای تولید و اجرا می باشد.  وزن کم و سبکی این ابزار ها از نقاط قوت این محصولات می باشد. نصب ساده و بدون نیاز به تخصص خاص استفاده از ابزار گچی را ساده نموده است. هزینه اجرای آن به مراتب پایین تر از اجرای سنتی آن می باشد.

معایب ابزار پیش ساخته گچی

ایراد وارده به ابزارهای گچی برای هر دو حالت سنتی و پیش ساخته است. گچ نسبت به رطوبت مقاومت کمی دارد از این رو استفاده از آن در محیط های مرطوب مثل سرویس بهداشتی حمام و حتی آشپزخانه امکانپذیر نیست. رطوبت باعث طبله کردن گچ می شود و بعد از مدتی ظاهری نا زیبا برای گچ بری ها به وجو د می آورد.

سوالات متداول در باره ابزارهای گچی

مزایای گچبری پیش ساخته چسیت ؟

تنوع بالا، وزن سبک، نصب راحت، قیمت مناسب از ویژگی و مزایای ابزار گچی می باشد.

امکان شخصی سازی گچ بری ها وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد اما نیاز مند ساخت قالب است که گاها هزینه زیادی دارد اما اگر مورد مصرف زیاد باشد هزینه ساخت آن به راحتی قابل توجیه است.

مواد تشکیل دهنده ابزار های گچی چیست ؟

این ابزار ها از گچ فشرده و مواد شیمیایی که بر پایه پلیمر هستند ساخت می شوند.

ابزار گچی در چه جای قابل استفاده است ؟

این ابزار های در سطوح مختلفی قابل استفاده هستند مثل قرنیز ها، گلویی ها، ستون و سر ستون ها،  کناره های سقف، گچ بری دور لوستر و  …

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_custom_heading text=”مقالات و ویدیو های ابزار گچی” font_container=”tag:h3|text_align:center” use_theme_fonts=”yes”][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”9″ grid_id=”vc_gid:1636910897602-c3e4b27f-122c-9″ taxonomies=”176, 175″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *