تحقیق و توسعه چیست ؟ خدمات تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه ( R&D ) چیست؟

تحقیق و توسعه به فرایندی اشاره دارد که متعهد به ارائه طرح با هدف نوآوری هستند. این اولین مرحله برای توسعه و یا ارتقای یک کسب و کار می باشد. هدف این است که معمولا اتفاقی جدیدی را به بازار عرضه کند. این اتفاق جدید گاه یک محصول و گاه یک خدمت جدید می باشد. شرکت ها در تمام بخش ها و صنایع فعالیت های R & D را انجام می دهند. شرکت ها از طریق این پیشرفت ها و توسعه محصولات و خدمات جدید، رشد می کنند و به رقابت در بازار می پردازند. به طور کلی تحقیق و توسعه گام نخست بقا و همچنین افزایش سهم در بازار می باشد. 

نوآوری در کسب و کار 

نوآوری شامل هر رویداد جدیدی است که منجر به افزایش بازده شود. رویداد ممکن است بهره برداری از یک فرصت جدید و یا توسعه و بازاریابی باشد و یا حتی یک ایده جدید از یک اختراع فنی باشد. اختراع فنی بدون تقاضا نوآوری نیست و هیچ روند سود دهی نخواهد داشت اغلب فعالان در زمینه تحقیق و توسعه توجه کمی به تقاضا دارند. در صورتی تقاضا مهم ترین فاکتور در تحقیق و توسعه خواهد بود . در TNOA اولین مرحله، بررسی و نیاز سنجی مخاطبان خاص شما می باشد.

مسیر تحقیق و توسعه

مسیر تحقیق و توسعه

با مفهوم طرح در این زمینه آشنا شوید:

هنگامی که ایده به اطلاعاتی تبدیل می شود که می تواند به یک محصول جدید منجر شود، آن را به نام طراحی می نامند. این اصطلاح از کشور به کشور متفاوت است و بین روش های بازاریابی تحلیلی و فرایندهای خلاقانه متفاوت است. تینوآ تلاش می کند تا با بکارگیری متخصصین در این زمینه بهترین و کامل ترین طرح ها را برای کسب و کار یا هدف شما ارائه دهند.

دربحث تحقیق با دو سبک مواجه خواهیم شد:

تحقیقات پایه در مقابل تحقیقات کاربردی ( انواع تحقیق و توسعه )

تحقیقات پایه به منظور درک کامل تر و از جنبه های اساسی یک مفهوم یا پدیده است. این درک عموما اولین گام در تحقیق و توسعه است. این فعالیت ها مبنایی برای درک بیشتر شرایط و اطلاعات ، بدون در نظر گرفتن برنامه های کاربردی به ساخت و یا ارتقای محصولات، سیاست ها یا فرآیندهای عملیاتی می باشد.

تحقیقات کاربردی مستلزم فعالیت هایی است که با استفاده از برنامه های کاربردی برای بدست آوردن دانش با یک هدف خاص در نظر گرفته شده است. فعالیت ها ممکن است در راستای تعیین و توسعه محصولات جدید، سیاست ها یا فرآیندهای عملیاتی باشد. اما تفاوت این مدل با تحقیقات پایه در استفاده از برنامه های کاربردی می باشد. در تحقیقات بنیادی (پایه) باعث اتلاف وقت زیادی بیشتر خواهد شد و معمولا ناقص می باشد، تحقیقات کاربردی به دلیل ماهیت دقیق و پیچیده آن بسیار دشوار است. در تینوآ از روش تحقیقات کاربردی برای پیگیری و طرح ریزی برای توسعه هدف شما استفاده خواهد شد.

تحقیق و توسعه در بازار

تحقیق و توسعه در بازار

توسعه کسب و کار  

توسعه زمانی است که دست آوردهای تحقیقی برای تولید محصولات خاص از جمله مواد، سیستم ها و روش ها استفاده شود. طراحی و توسعه نمونه ها و فرایندها نیز بخشی از این موضوع است. تمایز اصلی در این زمینه بین توسعه و مهندسی یا تولید است. توسعه تحقیقاتی است که دانش و طرح های لازم برای تولید را ارائه می شود و نمونه اولیه را می سازد. مهندسی استفاده از این برنامه ها و پژوهش برای تولید محصولات تجاری است. در اروپا، تحقیق و توسعه به عنوان تحقیق و توسعه فنی و فن آوری (RTD) شناخته می شود.

اصطلاح R & D به طور گسترده ای با نوآوری در دنیای شرکت ها و دولت و یا بخش های عمومی و خصوصی ارتباط دارد. تحقیق و توسعه اجازه می دهد تا یک شرکت در بالاترین سطح از رقابت با همتایان خود قرار گیرد. بدون یک برنامه تحقیق و توسعه ، یک شرکت ممکن است در رکود باقی بماند و مجبور باشد به راه های دیگری برای نوآوری مانند ادغام با شرکت های مشابه خود ، فروش سهام و یا مشارکت متکی باشد. از طریق تحقیق و توسعه ، شرکت ها می توانند محصولات جدید را طراحی و پیشنهادات موجود خود را ارتقا دهند.

تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه از اکثر فعالیت های عملیاتی انجام شده توسط شرکت ها جدا می باشد. تحقیقات و یا توسعه معمولا با پیش بینی سود فوری انجام نمی شود. در عوض، انتظار شرکت ها این است که در سودآوری بلندمدت موثرباشد. تحقیق و توسعه ممکن است منجر به ثبت اختراعات، کپی رایت ها و علائم تجاری شود، زیرا اکتشاف ها انجام می شوند و محصولات ایجاد می شوند. ما در تینوآ با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مثل پرینت سه بعدی ، ساخت قالب سیلیکونی ، ساخت نمونه اولیه ، تولید محصول با تعداد محدود و… به شما در راه اندازی فاز های جدید کمک نماید. 

 در کنار تمامی مطالب ذکر شده باید بگوییم بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​ممکن است تصمیم بگیرند که تحقیقات خود را در خارج از کشور انجام دهند زیرا آنها کارکنان مناسب را برای پاسخگویی به نیازهایشان ندارند. اما ممکن است این امر به ضرر آنها باشد. در تینوآ محققین تلاش می کنند تا موثرین ترین بازار را برای تحقیقات شما پیدا کنند. 

فعالیت های طبقه بندی شده به عنوان تحقیق و توسعه هر شرکت ممکن است با شرکت های دیگر متفاوت باشد. با این حال، مدل های اولیه استاندارد شناسایی در سازمان ها و بخش های مختلف وجود دارد. تیم TNOA با در نظر گرفتن رشته کاری شما از مدل ها و تکنیک های مختلف استفاده خواهد کرد.

مدلهای سازمانی پایه تحقیق و توسعه

مدل اول یک بخش است که عمدتا توسط مهندسان ایجاد می شود که به دنبال ساخت محصولی جدید هستند، این کار که معمولا شامل تحقیقات گسترده است هیچ هدف و کاربرد خاصی را دنبال نمی کند و صرفا برای تحقیق بیشتر انجام می شود.

مدل دوم شامل یک گروه متشکل از محققان صنعتی است که هرکدام با تحقیقات کاربردی در زمینه های فنی، علمی یا صنعتی مواجه هستند. این مدل، توسعه محصولات آینده یا بهبود محصولات فعلی ویا روش های عملیاتی را تسهیل می کند.

تینوآ با در نظرگرفتن هدف شما از تحقیق و توسعه مدل مناسب را انتخاب خواهد کرد

توسعه تحقیق

توسعه تحقیق

و همچنین از انکدباتورهای (شتاب دهنده) کسب و کار و ها برای سرعت بخشیدن به این روند استفاده خواهد کرد. شرکت ها در ابتدا در راستای هدف سرمایه گذاری می کنند و امید به دست آوردن نوآوری های نوین که می تواند برای آنها سودمند باشد، را در کنار تینوآ دارند که در اکثر پروژه ها این موفقیت حاصل می شود.

حسابداری تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه ممکن است برای هدف نهایی شرکت سودمند باشد، اما هزینه هایی نیز به همراه دارد، باید بدانید شرکت های موفق مقدار زیادی را صرف تحقیق و تلاش برای توسعه محصولات و خدمات جدید می کنند. البته ، این هزینه ها برای اهداف به واحد حسابداری گزارش می شود.تمامی هزینه های تحقیقات برآورد خواهد شد و هدف پیدا کردن گروهی است که با ارائه طرح های اصولی بتواند برآورد کم ترین هزینه در کنار بیشترین توسعه را داشته باشد. در تینوآ پس از بررسی های تخصصی در طی یک جلسه مشاوره با حسابداران شرکت شما تمامی برآورد های مالی به طور گسترده و به تفضیل گزارش خواهد شد و با طرح های ارائه شده مدل هایی را با کمترین میزان ریسک پذیری به شما معرفی خواد کرد.

تحقیق و توسعه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *